Click -
Een click of klik is de registratie van het feit dat iemand op een advertentie heeft geklikt en daarmee de achterliggende informatie opvraagt. Bij sommige online advertentievormen wordt er per klik betaald.
CMS -
Staat voor Content Management System. Dit is een systeem waarmee eenvoudig de inhoud van een website kan worden beheerd, zonder dat daarvoor kennis van programmeertaal noodzakelijk is. Pinkwater levert altijd websites met een CMS.
Conversie -
De bezoeker doet wat jij wilt dat de bezoeker doet. Dat kan bijvoorbeeld zijn: aanschaf van een bepaald product, inschrijving voor een nieuwsbrief, doorklik naar een andere website, etc. Het is allemaal een conversie.
Conversie optimalisatie -
Het proces dat bedoeld is om de effectiviteit van een website te verbeteren, waardoor een maximaal aantal relevante bezoekers worden aangetrokken en dat deze converteren tot de gewenste actie of winstgevendheid.
Conversie ratio -
Het percentage van de websitebezoekers dat overgaat tot conversie en dus het % van de bezoekers dat doet wat u graag wilt dat ze doen. De conversieratio wordt ook wel conversiepercentage genoemd.
CPC -
Cost per Click. De prijs die u moet betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Wanneer er niemand op de advertentie klikt, betaalt u dus ook niets.
CPM -
Staat voor Cost per Mille. Er wordt per 1000 kliks op een advertentie betaald.
CPS -
Staat voor Cost per Sale, ook wel CPO (cost per order). Er wordt door een adverteerder per geleverde verkoop afgerekend.
